Decorraid: Swipe dig til ny indretning med “Tinder for møbler”

Decorraid

Er du træt af endeløst at rulle igennem webshop-kategorier for at finde det rette møbel?

Og er du træt af besøge webshop på webshop, fordi du absolut vil se, hvad de alle har?

Vi har fundet en virksomhed - og et koncept - der løser ovenstående problemer.

Virksomheden hedder DecorRaid, kalder sig "Tinder for møbler" og har skabt en helt ny måde at shoppe indretning på.

I denne artikel kan du læse om det innovative koncept og de passionerede kvinder bag.

God fornøjelse:

Swipe dig til flottere møblere

DecorRaid fungerer ved, at du bliver præsenteret for ét møbel eller ét stykke interiør af gangen, som du skal tage stilling til. På den måde skiller konceptet sig ud fra klassiske webshops, hvor du bliver præsenteret for et langt gitter af produkter.

Man slipper altså for den forvirrende - og til tider overvældende - følelse af at få smækket tusindevis af produkter foran sig på skærmen.

Vi har testet DecorRaid, og det fungerede overraskende godt:

Decorraid møbler

Ved at "swipe" os igennem produkter til indretningen lykkedes det os at gemme nogle produkter, der matchede vores stil. Produkterne kunne vi senere finde igen i vores "My Raid Board":

My-Raid-Board

På vores eget personlige board kunne vi klikke os ind til forhandlerne af de produkter, som vi havde swipet "ja" til.

Det er et nemt koncept, der gør shopping-oplevelsen mere glidende for forbrugeren.

Photocredit: Mathilde Kræmer


DecorRaid er også blevet kaldt "en blanding af Instagram og webshop", hvilket beskriver konceptet meget godt.

Bag de umiddelbart simple funktioner ligger også en avanceret robot, der bliver klogere, jo mere du swiper. På den måde bliver den indretning, du ser, kun mere relevant med tiden, som du bruger platformen.

Holdet bag DecorRaid

Laura-Lund-Kjergaard-og-Nanna-Bach-Munkholm

Photocredit: Mathilde Kræmer


Bag DecorRaid står de to ambitiøse kvinder, Laura Lund Kjergaard (t.h.) og Nanna Bach Munkholm (t.v.).

Laura og Nanna har som vision at ændrer en branche, der har stået stille i mange år. Klassiske webshops i interiør-branchen har eksisteret længe, og shoppe-metoden har måske ikke ændret sig særligt meget. Det vil Laura og Nanna ændrer.

DecorRaid har lige nu over 800 brands fra mere end 50 forhandlere, og det er rigtig intuitivt at bruge.

Det eneste kritikpoint er, at man måske ikke har det samme overblik, som når man bliver præsenteret for flere produkter af gangen. Man skal forholde sig til hvert enkelt produkt, og det kan blive tidskrævende.

Med det sagt, bør du helt klart give online platformen et forsøg. Er du frisk?

Om forfatteren